torsdag 18 februari 2010

Vad jag lärt mig

Utan att smöra kan jag ju säga att jag har lärt mig väldigt mycket. Jag har inte direkt några erfarenheter av xhtml sedan tidigare förutom en mycket simpel sida jag gjorde för några år sedan (med html), och nu känner jag faktiskt att jag skulle kunna göra en sida som inte såg alltför taskig ut.

I och med att jag är ganska färsk på området så har jag tvingats lära mig en massa koder och dessutom förstå tänket, i vilken ordning allt ska skrivas och så. Dessutom har jag lärt mig en hel del i samband med grejer som kom på tentan. Till exempel har jag lärt mig vad som skiljer olika bildformat åt, och när ett är lämpligt att använda.

Under projektarbetet med en hemsidan har jag nog haft Krugs tips och en bra och användarvänlig hemsida i bakhuvudet. Att hålla saker enkel och tydligt har jag i alla fall snappat upp, och tycker att vår hemsida blev rätt bra när vi följde den devisen.

Så, sammanfattningsvis har jag gått från total novis till nyfiken nybörjare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar